2018-02-19
1151 - tyle skarg pasażerów wpłynęło do Urzędu Transportu Kolejowego. Najczęściej klienci zgłaszali problemy związane z niedostateczną dbałością o higienę w pociągach, niezapewnieniem komfortu podróży i kiepską jakością obsługi.
Jak podaje Urząd Transportu Kolejowego, pasażerowie w minionym roku zgłosili nieco ponad 1000 skarg na warunki podróży. 22 proc. zażaleń dotyczyło problemów związanych z utrzymaniem komfortu jazdy i higieny w pociągach oraz z jakością obsługi. Najczęściej były to przypadki awarii klimatyzacji lub ogrzewania, nieczynne lub brudne toalety oraz niewłaściwe zachowanie konduktorów czy obsługi w kasach biletowych.
19 proc. podróżnych skarżyło się natomiast na niesatysfakcjonujący rozkład jazdy. Uwagi dotyczyły niedogodnych czasowo połączeń kolejowych czy braku skomunikowania z innymi pociągami. Zastrzeżenia wydawano również w związku z likwidacją niektórych kursów. Niewiele mniej, bo 17 proc. skarg, dotyczyło roszczeń finansowych i wydanych decyzji reklamacyjnych związanych z odmową wypłaty odszkodowań za opóźnienia pociągów.
- Zbyt długie kolejki do kas, za mało czynnych okienek czy niewłaściwe godziny ich otwarcia były tematem 13 proc. skarg. W tej kategorii coraz więcej zastrzeżeń dotyczy działania internetowych systemów sprzedaży i aplikacji mobilnych. W zgłoszeniach dotyczących informacji pasażerskiej i oznakowania pociągów (14 proc.) podróżni opisywali przypadki nieprawidłowości czy rozbieżności między informacjami podawanymi przez megafony, a wyświetlanymi na tablicach. Dostrzeżono również błędy lub nieaktualne treści na tablicach kierunkowych pociągów. Skargi dotyczące innych zagadnień stanowiły 15 proc. korespondencji - podaje Urząd Transportu Kolejowego.
Instytucja informuje, że wszelkie wątpliwości można rozwiać dzwoniąc pod numer 22 460 40 80, gdzie dyżurujący pracownicy informują pasażerów o ich prawach. Takich porad udzielono w ubiegłym roku 1063, z czego 117 zakończyło się złożeniem skargi.
(źródło: www.bankier.pl)