Mieszkańcy Gminy posiadający zdemontowane i zmagazynowane wyroby zawierające azbest pochodzące z pokryć dachowych, mogą złożyć załączony wniosek, aby uzyskać dotację na jego utylizację.
Gmina Ustrzyki Dolne realizuje zadanie polegające na odbiorze zmagazynowanych przez mieszkańców wyrobów zawierających azbest tylko w przypadku otrzymania dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Rzeszowie.
W 2018 r. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie nie ogłaszał naboru wniosków, więc zadanie nie było przez Gminę realizowane.
W 2019 r. w ramach ogłoszonego przez ww. instytucję programu priorytetowego „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” Gmina Ustrzyki Dolne odebrała od 26 mieszkańców 61 ton wyrobów zawierających azbest. Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 34.257,60 zł.
Zadanie zostało sfinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie, a także ze środków własnych Gminy.
Złożone przez mieszkańców wnioski zachowują ważność.
Więcej informacji można uzyskać w pok. 29, tel. 134608011.