Celem Programu jest wspomaganie rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych w zakresie polepszenia standardu życia oraz warunków wypoczynku mieszkańców Ustrzyk Dolnych poprzez poprawę estetyki i funkcjonalności otoczenia budynków Wspólnot Mieszkaniowych w wyniku realizacji Projektu.
PRZEDMIOT PROGRAMU
Programem mogą zostać objęte nieruchomości stanowiące własność Gminy Ustrzyki Dolne przylegające do nieruchomości Wspólnot Mieszkaniowych, do których Wspólnota Mieszkaniowa uzyskała tytuł prawny w postaci umowy dzierżawy lub użyczenia.
ZAKRES PROJEKTU
Gmina Ustrzyki Dolne może współfinansować Projekty obejmujące budowę, remont ciągów pieszych, zieleńców i placów zabaw oraz zakup i montaż urządzeń małej architektury, a także tworzenie miejsc postojowych dla samochodów osobowych, placów utwardzonych oraz dojść i dojazdów, na terenach komunalnych przy budynkach mieszkalnych na obszarze Gminy Ustrzyki Dolne, z wyłączeniem urządzania i wyposażania miejsc do składowania odpadów w innej formie niż parkowe kosze na śmieci.
FINANSOWANIE PROJEKTU
Udział Gminy Ustrzyki Dolne we współfinansowaniu Projektu nie może przekroczyć 50% wartości Projektu ustalonej wspólnie przez Wnioskodawcę i Gminę Ustrzyki Dolne, w oparciu o przedłożony przez Wnioskodawcę kosztorys, z zastrzeżeniem, że maksymalna kwota współfinansowania nie może być wyższa niż 30.000 zł brutto.
Projekt nie może być dzielony na części celem uzyskania wyższego współfinansowania Projektu udzielonego przez Gminę Ustrzyki Dolne. O kolejne współfinansowanie Projektu realizowanego na danej nieruchomości można ubiegać się nie wcześniej niż po upływie 1 roku od daty rozliczenia poprzedniego Projektu.
WNIOSEK I DOKUMENTY
Wnioskodawcy składają wniosek zgodny ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do Zarządzenia nr 124/17 Burmistrza Ustrzyk Dolnych z dnia 5 czerwca 2017 roku oraz dodatkowe dokumenty i oświadczenia:
- oświadczenie Wspólnoty Mieszkaniowej o wyrażeniu gotowości do zawarcia umowy dzierżawy lub użyczenia nieruchomości, na której ma być realizowany Projekt, przed dniem podpisania umowy o wykonanie Projektu,
- oświadczenie Wspólnoty Mieszkaniowej, że przedsięwzięcia dokonane na komunalnych terenach przyległych będą ogólnodostępne dla wszystkich mieszkańców i użytkowników budynku Wspólnoty wnioskującej
o współfinansowanie, - oświadczenie, że Wspólnota Mieszkaniowa dokonywać będzie kontroli stanu technicznego, konserwacji i bieżących napraw, a w razie konieczności również wymiany urządzeń na własny koszt, w okresie ich eksploatowania, przez czas nie krótszy niż 10 lat od dnia poczynienia nakładów, zapewniając im właściwą estetykę i sprawność techniczną zgodną z zasadami bezpieczeństwa użytkowania,
- oświadczenie Wspólnoty Mieszkaniowej, że nie ograniczy osobom trzecim dostępu do obiektów (w tym lokali i garaży), do których dojście lub dojazd prowadzi przez teren objęty umową użyczenia lub dzierżawy.
Wspólnota Mieszkaniowa składa wniosek do Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych, z następującymi załącznikami obligatoryjnymi:
- uchwałę Wspólnoty Mieszkaniowej o wyborze Zarządu Wspólnoty (wystarczy kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem),
- uchwałę Wspólnoty Mieszkaniowej o ujęciu kosztów Projektu w planie gospodarczym Wspólnoty na dany rok kalendarzowy (wystarczy kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem),
- kosztorys inwestorski,
- mapa sytuacyjno-wysokościowa z naniesioną lokalizacją zadania.
TRYB WYBORU PROJEKTÓW
Gmina Ustrzyki Dolne corocznie ogłasza konkurs na wybór Projektów, które mają zostać objęte współfinansowaniem przez Gminę Ustrzyki Dolne, z terminem składania wniosków do 30 września danego roku.
Wnioski złożone ww. terminie kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych rozpatruje do 30 października danego roku. W tym celu kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych powołuje Komisję.
Wnioski niekompletne podlegają uzupełnieniu w ciągu 7 dni od dnia doręczenia wezwania do uzupełnienia. W przypadku nieuzupełnienia wniosek zostaje pozostawiony bez rozpoznania.
Lista Projektów wybranych przez Komisję jest ogłaszana przez kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych oraz na tablicy ogłoszeń Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych do dnia 30 listopada danego roku.
REALIZACJA PROJEKTU I PŁATNOŚCI
Wyboru Wykonawcy Projektu dokonuje Gmina Ustrzyki Dolne (Komisja).
Gmina Ustrzyki Dolne zawiera ze Wspólnotą Mieszkaniową, której Projekt został wybrany w konkursie, umowę o wykonanie Projektu. W umowie tej Wnioskodawca zostanie zobowiązany do dokonania przelewu środków finansowych, w terminie dwóch tygodni od podpisania umowy, na podane konto Gminy Ustrzyki Dolne, w wysokości odpowiadającej wkładowi Wnioskodawcy w realizację zadania Projektu.
W przypadku, kiedy ostateczny koszt realizacji Projektu okaże się mniejszy niż wartość Projektu ustalona wspólnie przez Wnioskodawcę i Gminę Ustrzyki Dolne, w oparciu o przedłożony przez Wnioskodawcę kosztorys, rozliczenie Projektu opierać się będzie na proporcji procentowej udziału finansowego Gminy Ustrzyki Dolne i Wnioskodawcy określonej w umowie o wykonanie Projektu, przy czym Gmina Ustrzyki Dolne zwróci nadpłaconą część Wnioskodawcy na wskazany przez niego rachunek bankowy.
Dodatkowe informacje dotyczące Projektu znajdują się w załączonych aktach prawnych.