Nieruchomości niezamieszkane (domki letniskowe, działalność gospodarcza, agroturystyka) – zmiany w gospodarce odpadami
Zgodnie z Uchwałą nr XXVI/334/16 Rady Miejskiej w Ustrzykach Dolnych od 1 stycznia 2017 r. Gmina Ustrzyki Dolne nie organizuje odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkanych (np. instytucje publiczne, sklepy, restauracje, hotele, domki letniskowe, agroturystyka).
W/w właściciele są zobowiązani do zawarcia umowy z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej. Wykaz podmiotów dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych. Zgodnie z założeniami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Rada Miejska w Ustrzykach Dolnych uchwaliła górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Podmioty świadczące na terenie Gminy Ustrzyki Dolne usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkanych nie mogą przekroczyć górnych stawek opłat wskazanych w w/w uchwale. Uchwały dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych.
Właściciele nieruchomości o charakterze mieszanym - w części zamieszkanej i w części niezamieszkanej (tj. w części na której prowadzona jest działalność gospodarcza, produkcyjna, usługowa oraz obiekty użyteczności publicznej) są zobowiązani do indywidualnego zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych od dnia 01.01.2017 r. - na część nieruchomości niezamieszkanej z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Ustrzyki Dolne, wpisanym do rejestru działalności regulowanej.
Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego (nieruchomości zamieszkanej) z odpadami komunalnymi z prowadzonej działalności gospodarczej, usługowej itp. (nieruchomości niezamieszkanej).
Posiadanie stosownej umowy oraz dowodów płacenia za usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych jest wymagane przepisami prawa i podlega kontroli.
Informację o systemie gospodarowania odpadami komunalnymi można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych ul. Mikołaja Kopernika 1, w pok. nr B0.8 lub pod nr telefonu 13-460-80-20.